ПРОЈЕКТНИ ПРИСТУП У ПЛАНИРАЊУ

Стручна обука “Пројектни приступ у планирању” одржана је 17. марта, у просторијама ПУ “Каја”, уз присуство свих васпитача, медицинских сестара и директора.

Аутори и реализатори обуке

* Станиша Чабаркапа, стручни сарадник- педагог, Предшколска установа “Бамби”, Лозница

* Јасмина Вулетић, стручни сарадник – педагог, Предшколска установа “Наше дете”, Шабац

Пројектни приступ у васпитању и образовању предшколске деце подразумева широк спектар поучавања  и учења, и не везује се за одређене технике поучавања или непромењиве активности, рутине и стратегије.

Пројектна тачка за пројекат може да потекне из дечијег интересовања и питања, догађаја који су се догодили у вртићу, неке идеје…

У првим фазама пројекта васпитачи и деца проводе доста времена причајући о различитим идејама и истражујући различите могућности.

Деца која су заинтересована неком идејом преузимају одговорност над пројектом и сваког јутра, приликом почетног окупљања, договарају се шта ће радити тог дана, где ће то радити и са ким.

Деца раде заједно на неком аспекту пројекта, анализирају, дискутују, закључују…

На крају дана сва деца заједно причају о томе шта су радили, што им омогућава да сви буду упознати са током пројекта, да деле идеје и да иницирају даљи ток пројекта.

Пројекат се завршава када деца и васпитачи одлуче да пређу на нову тему.

All-focus